Friday, April 15, 2011

Jangan terlalu membenci, nanti....(con't)

Posted by cutiefasha at 10:25 AM
Janji nak cerita kan, so inilah story-mory yang konon lawak tu.




Dulu, masa sekolah rendah, aku dalam kelas yang sama dari darjah dua sampaaaaai darjah enam. Tah pelik sikit sebab sekolah tu baru tukar sistem masa aku masuk, takde streaming2 bagai, tamau bagi stress budak2 la kot kan. Dah tu bila duk dalam kelas yang samaaaaaa je dekat 4 tahun, macam-macam ragam la yang kuar. Memang kenal sangat la setiap orang punya perangai, peel suma tuh.

Yang kurang bestnya, kalau wakil kelas mesti orang sama je. Tak abeh2 muka "diaaaa" je. Dah tu, kalau masuk sure confirm menang punya lah. Mana cikgu tak pilih "dia" kan? Dia dalam story ni ialah "aku". Watdehek la kan. Makanya, aku pun kadang-kadang jadi sasaran kutukan orang. huhu. sedih habaq mai hangpa. Macam-macam wey orang kutuk aku dulu:


  • Blue Hippo
  • Doraemon
  • anak manja etc

Sebabnya mama pun cikgu kat sekolah ni. Jadi aku ni bolehlah dikatakan kuat mengadu. Dah kalau orang ejek, aku pun mengadu lah kan. Macam lah orang lain tak buat, bezanya mama dorang tak de mengajar kat sekolah ni je. kan kan?? haha.. macam budak-budak. eh tak, memang budak-budak. harap diampun....=D

Ada satu peristiwa ni lagi la tak boleh blah. Sekolah ada buat macam bacaan yasin utk budak2 UPSR. pastu adalah dapat sebotol air yasin ni kan. Aku pun letak la air botol yang telah dibacakan yasin itu atas meja. jalan-jalan merayau dalam kelas tak boleh duk diam. Tetiba dorang kecoh-kecoh lak. Rupa-rupanya, adalah sorang budak kelas aku ni pegi main tembak-tembak peluru plastik bulat2 tu dalam botol. Mau tak ngamuk! Haha, ae lagi mengadu laaahhh.

Aku pun nakal gak. Penah la satu hari tu masa otw nak ke makmal sains, aku macamana tah boleh main lari2 dalam kelas ngan budak yang sama yang tembak peluru dalam botol tu. Oh, baru teringat, sebab dia nak kunci aku dlm kelas. Aku kan penakut. So aku pun kejar dia and TERpukul kepala dia ngan buku latihan. ala yang nipis tu je. Tup tup, kena kat mata pulak, abehlaaa aku. Mula-mula dia relek je tau. Aku pun relek je lar. Dah dia yang jahat dulu haha....

Esoknya, aku kena panggil ngan PK wey!! PK tu penolong kanan. lagi tinggi pangkat dari cikgu la kan. rupanya PK tu mak cik budak yang aku terpukul tu + penembak air yasin aku. ceh. mak cik dia rupanya. dia panggil kata "NZM"(nama sebenar dirahsiakan) tak datang sekolah hari tau kenapa? Mata dia bengkak, awak pukul dia? wah wah kes pukul pulak aku ni. dahsyat tak dahsyat la. tapi last last takde pape pun. aku kan cool, aku cite la yang dia kunci aku, bla bla...pastu PK tu nasihatkan la nak gurau berpada-pada. aku yang baik ni pun katalah, "ye cikgu".  


Haha aku memang takkan lupa benda ni punya lah. 

Actually bukan NZM yang aku benci tuh. dia pun aku benci gak, tapi ada lagi yang aku lagi tak suka. tapi sekarang kitorang dah jadi kawan. dah besar tak rock ar nak gado gado kan. aku seronok tgk dia berjaya and semua kwn2 yg lain pun alhamdulillah masing2 berjaya dengan cara sendiri.


Ok aku penat la menaip. buat sambungan lagi ok tak?

Assalammualaikum.....


0 comments:

LinkWithin

 

♬ ♪♪ Deeper Conversation ♬ ♪♪ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review