Saturday, April 23, 2011

Day 13- Things that u hate the most

Posted by cutiefasha at 2:57 PM

Wokeh, dah sampai day 13. Topic ni cam menarik je. Baiklah, mari kita discuss about hate-d stuffs alright!

1. Ghost story

Aku memang tak boleh tengok movie/drama/iklan/poster or ape-ape ar berkaitan ngan cite hantu. Takuttt.... First time tengok secara terpaksa ialah citer Ju-On. Ayoyo. Takut kot. Time tu kat sekolah, pastu ada tayangan la kat dewan besar kan....free night hari Sabtu. Tup tup dorang tayang cite Ju-On. Nak balik asrama takut pulak rasanya nak jalan sorg2 malam dari dewan ke aspuri, berlatarbelakangkan bunyi jeritan dari dewan pulak tu. Kawan-kawan semua nak stay sebab best katanya filem Ju-On ni. Apa yang bestnya aku pun tak tahu. Merangkak-rangkak je lebih. Fyi, sepanjang lebih kurang dua jam tu, memang aku duk menghadap belakang je.

Macam ni la kot...


Tapi ada gak satu scene tu aku tertengok pulak lah Ju-On tu. Malam tu tak boleh tido dowh. Rasa nak nangis takut. Tapi after that ada jugakla beberapa kali terpaksa tengok jugak sebab orang ajak, tapi rasanya tak la chronic macam tengok ju-on. Tengok citer Pontianak Harum Sundal Malam 1 & 2 pun, boleh tahan lagi la. Tak takut, cuma banyak terkejut.

Ada satu je cite Hantu yang aku berani tengok sorang-sorang. Waktu malam pun takpe. Ada berani punya.
Filem itu ialah:





















HANTU Kak Limah Balik Rumah.....hehe





2. Lipas

Second thing, aku paling tak suka lipas. Actually masa mula-mula tak lah benci. Cuma tak suka lah sebab lipas kan macam kotor, pastu eiii gelilah. Geli sebab itu ada lah lipas. Nak tulis perenggan ni pun geli geleman dah eiiiii.... Tapi nak dijadikan cerita, masa kat Casa dulu, rumah kitorang kena serangan lipas. Banyak GILA. Siap panggil pest control lagi. Aku pulak pernah la TERbukak kotak kosong bawah kabinet dapur tu, pastu MAK AIII, banyak gila lipas beranak pinak dalam tu. Laju je semua keluar dari kotak. Memang aku pun jerit bagai nak rak lompat atas kerusi la, takut punya pasal. Haish, memang tak boleh lupa la seminggu lipas terbang bermaharajalela dalam rumah...EYYY....






3. Lipat baju

Ye, saya mengaku saya perempuan sejati, cuma tak suka lipat baju haha. Basuh baju, no hal. Masuk dalam washer, pastu dryer, siap. Tapi bab nak lipat sikit punya malaih lah. Rasa nak sangkut je semua baju kan senang. Tunggulah kalau ada wardrobe/closet besar punya, akan ku gantung saja semua baju-baju ku itu muahaha...







4. Kena Geletek


Ish tak suka tau kena geletek ni. Perasaan dia memang tak digambarkan. Bukan sakit, bukan pedih, tapi memang penat la nak mengelak, nak gelak, bila kena geletek non-stop. Korang pernah rasa tak? Orang yang paling suka geletek aku ialah adik. Adoyy, memang rasa nak nangis pun boleh bila kena serangan geletek tau tak. Tapi tak boleh nangis sebab tengah gelak. Nampak tak betapa complicated nye situasi itu. =.='








5. Lari/Jogging/Marathon/Merentas Desa

Aku pantang la bila ada pertandingan lari-lari ni kalau kat sekolah dulu. Tambah tambah bila time before Hari Sukan kan ada buat something like Sukaneka, Sukan ape tah, lupa lah dorang panggil ape. Tapi masa tu semua orang wajib lari 100m, lontar peluru, dengan lompat jauh. Nak kumpul mata untuk rumah lah. Untuk hari sukan betul-betul baru pilih wakil rumah kan. So time ni memang tak boleh nak mengelak sebab cikgu ada senarai nama, Kang ponteng kena demerit lak. Saya kan pelajar yang menurut perintah *wuek!!*


Tapi selalunya kalau lari jauh-jauh tu memang aku berjaya mengelak. YES! Sepanjang lima tahun kat sekolah, sekali je aku lari merentas desa. Lagi empat tahun aku jaga checkpoint, even aku bukan PBSM. Pandai-pandai lah aku merayu kat cikgu2 yang baik ngan aku untuk bagi keje hari merentas desa tu. Kalau ada latihan merentas desa pegilah jugak sebab dapat keluar sekolah, pusing-pusing taman tasik. Lagipun time tu semua orang jalan lenggang kangkung je, so best la and tak malu kalau sampai last hahahaha!!




Sekolah kami best la jugak sebab merentas "desa" nya kat taman tasik. Tak payah nak redah kampung, pijak lumpur, lompat longkang semua tuh. Cuci mata je tengok pemandangan indah *cewah*....tu pun aku malas nak lari....hihi







Jadi, tu je la kot antara benda I hate the most. Actually banyak lagi tapi tak molek nak diceritakan di sini...haha


p/s: i don't like cat either. Maybe tak masuk category "hate" tapi still tak suke. Eyy no no. Senang cakap i'm not animal hugger. Sekian terima kasih!*meow*

1 comments:

Anonymous said...

u want to know s0mething..hehehe..the things that u hate is almost the same with me..
cite antu....i ingt lagi k0t cite ju on tu......tkt gle.. then lipas....ak ridsect kang br tau..haha.. the cat..ok. i guess u know how badly i hate them...s0rry..but actually xbenci sgt ah..tkt je..rse nk ckp je..PLEASE DON'T U EVER DARE TO COME 2 MY LIFE..hehe..then psl tmn tsk tu,..mmg best kan.hehe....miss the m0ment at school~


miss aAR

LinkWithin

 

♬ ♪♪ Deeper Conversation ♬ ♪♪ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review