Wednesday, May 27, 2009

how i spent my free time?

Posted by cutiefasha at 3:07 AM
omg~ lately mmg memBOSANkan gler
org lain dok sibuk sambung blaja
but....for me still lepak chill kat umah
huhu
okayh, nk review cket r pasal novel2 yg sempat dibaca
dalam dok jadi penganggur neyh


Biar betapa jauh hatiku sentiasa di sisimu"


Cerita yang tidak meleret tapi kisah kekejaman dunia yakuza kurang menarik perhatian saya. Struggle jugakla nak habiskan separuh kisah ini. Saya tak sangka juga yang siri pembunuh yakuza yg berlaku di Jepun dilakukan oleh Noriko. Kagum pulak saya dgn watak yang nak kata 'hitam' tak 'hitam', 'kelabu' tak 'kelabu' si Noriko. Saya sangat sangat sangat sangat suka citer ini selepas kembalinya Risyam ke Malaysia. Konflik dan misteri yang ditaburkan sangat menarik berbanding kisah Risyam-Sabrina-Noriko di Jepun. Dan yg penting sekali endingnya! Sungguh tak disangka. Marvellous! tak rugi spend masa hingga melepasi tengah malam utk menghabiskan kisah ini. Noriko memang sentiasa menjadi element of surprise dalam kisah ini sehingga ke muka surat terakhir! Thanks Ramlee Awang Murshid for the surprising ending :)



RASA rindu terhadap keluarga menggamit hati Saifudin merentasi Tanah Sumatera untuk pulang ke Punggor, Tanah Melayu. Namun, kejahatan seolah-olah memburunya. Setiap langkahnya dibayangi halangan yang tak berkesudahan.

Berita kepulangannya di Tanah Melayu sampai ke pengetahuan Sultan Melaka. Kemarahan baginda kerana tidak dapat mengahwini Haryani menyebabkan dia mula menjadi buruan orang istana.

Saifudin lari ke gua. Di situlah bermulanya satu lagi keajaiban. Jasadnya berpindah merentasi hijab masa untuk sampai ke abad 21. Sekali lagi Saifudin bertemu dengan Haryani dan kisah cinta yang melangkaui masa mekar semula.

Namun, kejahatan yang senantiasa mengiringi setiap injak kakinya masih mengekori. Kali ini tebakan musuh durjana mengakibatkan sengketa yang tercetus di langit berlaku lagi.

HIJAB SANG PENCINTA - pelengkap trilogi Bagaikan Puteri dan Cinta Sang Ratu ini sarat dengan konflik hingga ke akhir. Lagenda minda, Saifudin atau Laksamana Sunan ciptaan Ramlee Awang Murshid sekali lagi menggentar perasaan dan menggetar naluri anda yang menghayatinya. Ikutilah epik thriller ini...

0 comments:

LinkWithin

 

♬ ♪♪ Deeper Conversation ♬ ♪♪ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review