Sunday, February 6, 2011

Short term goals for this month and why?

Posted by cutiefasha at 7:02 PM
Fuh, lama gak tak update blog. Bukan malas ye kawan-kawan.....tapi busy. Haha. Senang cerita, nak jawab persoalan challenge day 08 ni, which is

"SHORT TERM GOALS"

Actually, this month is my very special month, because it's my BIRTHDAY on the 21st. I know, i'm not a young kid anymore, but i kinda excited to celebrate my birthday this year, far far away from my home town and only have friends here which always cheer me up.

I am going to be 20, oh wait! WHAT?! TWENTY years old. Can't believe it as its such a big number. Big number come with great responsibility. Even kat sini, nak naik TTC aka streetcar or subway, kalau pakai day-pass kena ada adult accompanied the youth/children. Adult kat sini is 20yrs old. Oh no, it felt like so yesterday time jadi youth, suddenly, dah jadi adult. I am soooo not ready man!

Back to my birthday, I am kinda sad because it's been like 3yrs in a row that I celebrated my special day without my family. First kat PLKN, then kat TAYLORS, now kat TORONTO. Sedihhhh. Memang time kat SERATAS dulu pun takla exactly sambut with family, but still weekend tu mama ayah adik mesti datang bawak kek and hadiah. Pastu kawan-kawan ramai yang celebrate sama-sama. 

Kat PLKN pulak, still tolerable sebab mama ayah adik datang jugak weekend tu bawak kek and hadiah. Kawan-kawan kurang ramai compare kat sekolah, but still they are all loving caring "creatures" aka true friends, so tak terasa sangat kot.

And then, paling best masa kat TAYLORS, ada surprised party specially for me! Sayang kawan-kawan TAYLORS sangat2222. Memang la jumpe tak sampai setahun, tapi you guys rock my day! Seriously. I kinda like surprise, and it is really touching when Debs plays the guitar with everyone else singing birthday song to me.


my all time favourite cake-tiramisu-

Ni nak share jugak link video my friends nyanyi ramai-ramai ala-ala konsert at my surprised birthday party.



So, eh? Macam lari tajuk je ni. Nanti la tulis kat bawah ni short term goal yek. wakaka. Anyways, tahun ni bakal sambut kat Toronto. Insya Allah panjang umur, murah rezeki ada la kan. I don't have anything to expect, but I will feel extremely grateful to be celebrating my birthday with my fellow friends here. Dapat makan sushi ramai-ramai pun jadilah. Anhar cakap nak belanja, kan kan? AHAHA~ jk...


So, SHORT TERM GOALS

1) To be a mature-adult *uhuk uhuk*, which means tak macam budak2 dah, i hope =.='
2) Dapat markah OK untuk socio test 3, insya allah.
3) Save up some money for shopping spree before nak balik Msia nanti
4) NAK PEGI NIAGARA OUTLET!
5) Business bertambah maju, ehem ehem.


That's all for now. Till next challenge~


Eh eh, jap. Nak tempek gak video best dari channel IniAnwarHadi









mamat ni lawak. Bro, moga succeed dalam studies wokayy. Dulu-dulu teringin gak buat TESL, tapi tercampak lak kat Social Science ni. Bolehlah, layan~~

BYE, ASSALAMMUALAIKUM.

0 comments:

LinkWithin

 

♬ ♪♪ Deeper Conversation ♬ ♪♪ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review